munkaügyi ellenőrzés, SOS

Minden olyan kérdést meg lehet itt vitatni, amely a munkaügyhöz, bérszámfejtéshez, járulékokhoz, magánnyugdíjpénztárakhoz stb. kapcsolódik

Moderátor: gugu7

Avatar
Icuska
Master of bookkeeping
Master of bookkeeping
Hozzászólások: 1182
Csatlakozott: 2007.12.03, 13:40

Re: munkaügyi ellenőrzés, SOS

HozzászólásSzerző: Icuska » 2011.03.30, 10:38

Az előző kérdésemhez kapcsolodóan ha valaki tudna segíteni, élelmiszer bolti eladó, és vendéglátó ipari eladó (pultos) részére munkaköri leírást kell vinnem az ellenőrzésre, de abból annak kellene kitünnie, hogy szakképzettséget nem igényel, mert 78.000 a bérük.
Kérlek segítsetek nagyon fontos!

Avatar
Icuska
Master of bookkeeping
Master of bookkeeping
Hozzászólások: 1182
Csatlakozott: 2007.12.03, 13:40

Re: munkaügyi ellenőrzés, SOS

HozzászólásSzerző: Icuska » 2011.03.29, 14:55

Sziasztok!
Volt egy munkaügyi ellenőrzésem, az ellenőr be is kért 4 havi bérjegyz, bérlist, jelenlétit, munkaszerződések, módosítások, tájékoztatásokat. Pénteken lesz kész a jegyzőkönyvvel.

A dolgozók akik bolti eladók munkaidőkeretben dolgoznak, műszakpótlékot nem szoktam nekik számfejteni, mert havi szinten annyi órát dolgoznak, hogy nem lépik túl a keretet. De kellene műszakpótlékot számfejteni?
A tájékoztatóban szerepel, hogy munkaidőkeretben dolgoznak. A munkaidőkeretnek van maximum időhatára, hogy mondjuk csak 1 évig lehet így foglalkoztatni, vagy nincs?

A minimálbérrel vannak foglalkoztatva, mert egyiküknek sincs középfokú iskolai végzettsége, de bolti eladói tanfolyammal rendelkeznek, de ilyen estben meg kellett volna adni a 94 ezret?

Avatar
rataib
Rendszeres tanácsadó
Rendszeres tanácsadó
Hozzászólások: 300
Csatlakozott: 2005.03.18, 0:00
Tartózkodási hely: Kazincbarcika

Re: munkaügyi ellenőrzés, SOS

HozzászólásSzerző: rataib » 2011.01.25, 11:32

Holló!
Munkaügy területén szerintem mindent le kell zongorázni, ugyanúgy, mint más esetben megszűnik a munkaviszony és új munkaviszony jön létre. Ilyen esetekben szokott lenni, hogy az új üzemeltető/munkáltató folyamatos munkaviszonynak ismeri el az előző üzemeltetőnél ledolgozott időt - nem mindegy pl. végkielégítésre jogosultság szempontjából - .
A telephely átadásnak is meg van a maga procedúrája attól függően milyen feltételek mellett adják át. Ehhez is kapcsolódik ki-be jelentés, önkormányzathoz is az iparűzési adó fizetése miatt.
Üdv. Ibolya

Holló
Tag
Tag
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2010.12.01, 13:11

Re: munkaügyi ellenőrzés, SOS

HozzászólásSzerző: Holló » 2011.01.25, 9:57

Kérek szépen véleményeket!

Két független cég megállapodást köt egymással, hogy a régóta üzemelő telephelyet átadják, és az egyik működteti.
Kötnek egy háromtagú megállapodást, 1 cég,+ 2 cég + dolgozó, amiben a következők vannak leírva!!!!!!!!!!!
"Jogelőd munkáltató, és a jogutód munkáltató az 1.) pontban írt szerződésben kötelezte magát arra,
hogy az üzem üzemeltetési tevékenysége ellátásához igénybe vett, vele munkaviszonyban, vagy megbízási
jogviszonyban álló dolgozók munkaviszonyát közös megeggyezéssel megszűnteti, egyben hozzájárul ahhoz,
hogy munkavállalók a megbízottal, mint munkajogi jogutóddal munkaszerződést kössenek."

A dolgozók ezen kívül nem kapnak semmit

Kérlek minél többen írjátok le a véleményeteket.
Ha lehetséges , akkor ügyvédek is szóljanak hozzá.

Köszönöm szépen :oops:

niki0307
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2010.12.22, 21:48

Re: munkaügyi ellenőrzés, SOS

HozzászólásSzerző: niki0307 » 2010.12.22, 22:32

Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni. A szakdolgozatom írásával küszködöm éppen. A kifizetőhelyek nehézségei és problémái a témám.Ezzel kapcsolatosan kérném a segítségeteket, ha megosztanátok velem, hogy ti miket tapasztaltatok a munkátok során.Köszönöm a segítségeteket!
Krisztina

Avatar
catking
Rendszeres tanácsadó
Rendszeres tanácsadó
Hozzászólások: 412
Csatlakozott: 2009.12.03, 8:41

Re: munkaügyi ellenőrzés, SOS

HozzászólásSzerző: catking » 2010.12.03, 21:03

thekla írta:Sziasztok!

Most zárult le az augusztusi munkaügyi ellenőrzésem. Megbírságolták a céget 150,000 Ft-ra. A hibát az ügyvezető nem vitatja, de a bírság kiszabásánál magasabb összeget vettek figyelembe, mert állítólag 20 fő felett van a cég létszáma. A számításaim szerint az idei átlagos statisztikai létszám 18 fő, az ellenőr 32 főt hozott ki. Telefonon felhívtam, mert nem találtam jogszabályt, mi alapján számolják a létszámot. Azt válaszolta, hogy belső utasításuk van, és a létszámba be kell számítani a GYES-en lévő kismamákat, az alkalmi munkavállalókat is. A cégnél a vizsgált időszakban ( 2 hónap)volt 4 alkalmi munkavállaló egy alkalommal, összesen 2 órát. Próbamunkára lettek "felvéve", hogy a legjobbat felvegyék. Van valakinek valamilyen információja ezzel kapcsolatban, mert ezt nagyon igazságtalannak tartom! Évi 2 órát dolgozót is 1 főnek számolják?! Ez tényleg így van? A belső szabályzatot természetesen nem láthatom. Mielőtt fellebbeznénk, szeretném megtudni, járt-e már így valaki?

Üdv.

Tamás


Szia Tamás!

Én úgy tudom, hogy a bírságnál azokat a személyeket számítják, akik az ellenőrzésnél valamilyen hiba folytán fenn akadnak és ezt szorozzák minimum 30 ezer Ft-al, ami akár több milliós nagyságrendű lehet a felső intervallumban. Tehát ha 5 főnél találtak hibát akkor így jön ki a 150 ezer, ha a minimum kiszabhatóval/fő számoltak. Fő kérdés mi volt a hiányosság. A munkaügyi ellenőrzésről, kiszabható bírságról az 1996. LXXV. törvény rendelkezik, talán próbálj ebben utána nézni. Talán közelebb visz ( vagy nem:))

Üdv. catking

Avatar
Marianna
Tanácstalankodó
Tanácstalankodó
Hozzászólások: 159
Csatlakozott: 2006.10.23, 23:00

Re: munkaügyi ellenőrzés, SOS

HozzászólásSzerző: Marianna » 2010.12.03, 19:43

Sziasztok!

nem tudom, jó-e valamire, nekem van egy ilyenem...
Csatolmányok
átlagos állományi létszám.pdf
(18.36 KiB) Letöltve 1310 alkalommal.

Avatar
thekla
Master of bookkeeping
Master of bookkeeping
Hozzászólások: 1859
Csatlakozott: 2008.09.26, 13:45
Tartózkodási hely: Budapest

Re: munkaügyi ellenőrzés, SOS

HozzászólásSzerző: thekla » 2010.12.03, 19:32

Balázs!

Az összes munkaszerződést nézik, nem azt, hogy mennyi ideig dolgozott, hanem a darabszámot. Ellenőrizni nem tudom a számolást, ezért kérdezem, hogy kinek van ilyen tapasztalata. Egyébként az ügyfél fellebbez, és ezzel én is egyetértek. A büntetést azért kapta, mert a munkaidőkeretnél a havi óraszámokat leírta, de a munkaidő beosztását nem. A dolgozókra bizta, és ezt az ellenőrzésnél a dolgozók a jegyzőkönyvbe is mondták. Szóval utólag már nem lehetett csinálni!


Üdv.

Tamás
Üdv.

Tamás

Avatar
Balázs
Master of bookkeeping
Master of bookkeeping
Hozzászólások: 2712
Csatlakozott: 2008.01.03, 11:13
Tartózkodási hely: Pest megye

Re: munkaügyi ellenőrzés, SOS

HozzászólásSzerző: Balázs » 2010.12.03, 17:57

Tamás!
Ezt nem értem: ha nem kell rehabot fizetni, akkor miért bírságolt meg???? Milyen bevallásban, vagy egyáltalán hol van még jelentősége a statisztikai állományi létszámnak?
Ja, és Te mi alapján ellenőrzöd le az ő számát, ha nem írta le, hogy mégis kit tett bele a 32 főbe. Lehet, hogy csak összeadta a neveket.
Röhej már egyébként. Tényleg így fog menni, hogy kiszámolják és pont?

Avatar
thekla
Master of bookkeeping
Master of bookkeeping
Hozzászólások: 1859
Csatlakozott: 2008.09.26, 13:45
Tartózkodási hely: Budapest

Re: munkaügyi ellenőrzés, SOS

HozzászólásSzerző: thekla » 2010.12.03, 11:21

Kicsi50!

Nem írtak a számításról semmit a határozatban. Azért nem értem ezt, mert rehabot nem kell fizetnie a cégnek, akkor meg miért számítják 20 fő felettinek?! A GYES-n lévőkkel együtt sem éri el a 20 főt!

Üdv.

Tamás
Üdv.

Tamás

Avatar
Kicsi50
Master of bookkeeping
Master of bookkeeping
Hozzászólások: 2303
Csatlakozott: 2006.09.03, 23:00
Tartózkodási hely: Budapest

Re: munkaügyi ellenőrzés, SOS

HozzászólásSzerző: Kicsi50 » 2010.12.03, 11:01

Szia Tamás !

Az alábbi APEH tájékoztatószerint, beleszámít az alk.munkavállaló, de miután időben annyira rövid időt dolgoztak ez nem okozhat ekkora eltérést a két számítás között. Nem írták le a jegyzőkönyvben, a számításmódját ? Nem tudod összehasonlítani a Te számításoddal ?

2010.05.20.
Tájékoztató a rehabilitációs hozzájárulás kiszámításának egyes kérdéseiről
A foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV. törvény (a továbbiakban: Flt.) 41/A. §-a rendelkezik a rehabilitációs hozzájárulás fizetésének kötelezettségéről. Rehabilitációs hozzájárulást a munkaadó akkor köteles fizetni, ha az általa foglalkoztatottak létszáma a 20 főt meghaladja, és az általa foglalkoztatott megváltozott munkaképességű személyek létszáma nem éri el a létszám 5 százalékát.
Az Flt. 58. §-a (5) bekezdésének c) pontja szerint munkaadó az a jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság, illetve magánszemély és annak jogi személyiséggel nem rendelkező társasága, aki munkavállalókat foglalkoztat, illetve foglalkoztatni kíván.
Az Flt. 58. §-a (5) bekezdésének b) pontja szerint munkavállaló az, aki munkaviszonyban áll. (A munkaviszony fogalmi körébe az Flt. 58. §-a (5) bekezdésének a) pontja szerint nem csupán a Munka Törvénykönyvéről szóló 1992. évi XXII. törvény (a továbbiakban: Mt.) hatálya alá tartozó munkaviszony tartozik, hanem több más jogviszony is, így pl. a közszolgálati jogviszony, a közalkalmazotti jogviszony, stb.). Az Flt. 41/A. §-a nem tartalmaz kivételt a rehabilitációs hozzájárulás fizetési kötelezettség alól. A létszám számítására állapít meg speciális szabályokat, miszerint a munkaadó létszámának megállapítása során egyes munkavállalókat (így a fegyveres szervek hivatásos és szerződéses állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló törvény, illetve a Magyar Honvédség hivatásos és szerződéses állományú katonáinak jogállásáról szóló törvény hatálya alá tartozó munkavállalókat, az Mt. 106. §-a szerinti kirendelés, az Mt. 150. §-ának (1) bekezdése alapján más munkáltatónál történő átmeneti munkavégzés, továbbá az Mt. 193/C. §-ának a) pontjában meghatározott munkaerő-kölcsönzés, a közhasznú munkavégzés, közcélú munkavégzés, közmunka keretében foglalkoztatott munkavállalókat) figyelmen kívül kell hagyni.
Létszámon a tárgyévi statisztikai állományi létszámot kell érteni. A statisztikai állományi létszámot egy tizedes jegyre kerekítve, a kerekítés általános szabályai szerint kell meghatározni. (Flt. 41. § (4) bek).
A megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásához nyújtható költségvetési támogatásról szóló 177/2005. (IX. 2.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 2. §-ának (2) bekezdése szerint az Flt. 41/A. §-a alkalmazásában megváltozott munkaképességű munkavállalón a Korm. rendelet 2. §-a (1) bekezdésének e) pontjában meghatározott munkavállalót kell érteni. A Korm. rendelet 2. §-a (1) bekezdésének e) pontja szerint megváltozott munkaképességű munkavállaló az a munkaviszony keretében foglalkoztatott munkavállaló, akinek munkaideje a napi négy órát eléri és egészségi állapota (munkaképesség-csökkenése) megfelel ugyanezen bekezdés ea)-ek) alpontjai által tartalmazott valamely feltételnek.
A gyakorlati alkalmazás során felmerült néhány kérdésre az alábbiak szerint hívjuk fel figyelmüket:
A szociális, illetve nyugellátás folyósítása mellett munkát végző személyeket, így rokkantsági nyugdíj megállapítása mellett munkát végző személyeket a megváltozott munkaképességű munkavállalók létszámának megállapítása során figyelembe lehet-e venni?
A jogszabály nem tartalmaz olyan rendelkezést, amely kizárja a megváltozott munkaképességű munkavállalók köréből azokat a munkavállalókat, akik – bár egészségi állapotuk, munkaképesség-csökkenésük szempontjából megfelelnek a Korm. rendelet 2. § e) pontjában meghatározott feltételnek – nyugellátás vagy szociális ellátás mellett végeznek munkát. A Korm. rendelet tehát nem tesz különbséget abból a szempontból, hogy a munkavégzés nyugellátás vagy szociális ellátás mellett történik-e vagy sem. Ezért a rehabilitációs hozzájárulásra vonatkozó szabályozás szempontjából minden olyan munkavállalót figyelembe kell venni, aki megfelel a Korm. rendelet 2. § (1) bekezdés e) pontjában meghatározott feltételnek.
Az egyszerűsített foglalkoztatás keretében foglalkoztató munkaadónak kell-e rehabilitációs hozzájárulást fizetni? Az egyszerűsített foglalkoztatás során 30 százalékos közterhet fizető munkaadót terheli-e rehabilitációs hozzájárulási kötelezettség?
a) Az egyszerűsített foglalkoztatásról szóló 2009. évi CLII. törvény (a továbbiakban: Etv.) 1. §-ának (1) bekezdése szerint az egyszerűsített foglalkoztatás olyan munkaviszony, amelynek létesítésére az Etv. szabályai vonatkoznak. Az Etv. 4. §-ának (1) bekezdése szerint az egyszerűsített foglalkoztatás céljából létesített munkaviszonyra az Mt. szabályait az Etv-ben meghatározott eltérésekkel kell alkalmazni. Az Flt. az egyszerűsített foglalkoztatás keretében foglalkoztatott munkavállalókat nem sorolja fel azon munkavállalók között, akiket a munkaadó létszámának megállapítása során figyelmen kívül kell hagyni.
Az előzőekben ismertetett rendelkezésekből az következik, hogy a törvényi feltételek fennállása esetén a rehabilitációs hozzájárulás fizetési kötelezettség arra a munkaadóra is vonatkozik, aki egyszerűsített foglalkoztatás keretében foglalkoztat munkavállalót.
Ezen túlmenően az egyszerűsített foglalkoztatás keretében foglalkoztatott munkavállalókat a munkaadó létszámának megállapítása során is figyelembe kell venni.
b) Az Etv. 8. § (1)-(2) bekezdése szerint a munkáltató a természetes személy munkáltatónál háztartási munkát végző személy legfeljebb harmincegy napra történő foglalkoztatása esetén, valamint a mezőgazdasági, növénytermesztési, továbbá az idegenforgalmi idénymunka esetében a munkavállalóknak kifizetett (nettó) munkabér 30 százalékával megegyező összegű közterhet fizet.
A 30 százalékos közteher megfizetésével a munkáltatót nem terheli a társadalombiztosítási járulék, szakképzési hozzájárulás és egészségügyi hozzájárulás, valamint az szja-törvényben előírt adó-előleg levonási kötelezettség.
A törvény ezek között a kötelezettségek között nem sorolja fel a rehabilitációs hozzájárulás fizetési kötelezettséget. Ebből következően, ha a törvényi feltételek fennállnak, a rehabilitációs hozzájárulást az a munkáltató is köteles fizetni, aki az egyszerűsített foglalkoztatáshoz kapcsolódóan 30 százalékos mértékű közterhet fizet.
A munkaerő-kölcsönzés keretében foglalkoztatott munkavállalót a rehabilitációs hozzájárulás fizetési kötelezettség szempontjából, mely munkaadónál kell figyelembe venni?
Az Flt. 41/A. §-ának (2) bekezdése alapján a munkaadó létszámának megállapításakor nem kell figyelembe venni – többek között – azokat a munkavállalókat, akiknek a foglalkoztatása az Mt. 193/C. §-ának a) pontjában meghatározott munkaerő-kölcsönzés keretében történik. A munkaerő-kölcsönzés olyan tevékenység, amelynek keretében a kölcsönbeadó a vele kölcsönzés céljából munkaviszonyban álló munkavállalót ellenérték fejében munkavégzésre a kölcsönbevevőnek átengedi. A munkaerő-kölcsönzés az említettek értelmében olyan hárompólusú jogviszony, amelyben nem áll fenn jogviszony a munkavállaló és az őt ténylegesen foglalkoztató kölcsönbevevő között.
Az Flt. 41/A. §-ának (2) bekezdése több olyan esetet sorol fel, amelyeknél a munkavállaló valamely okból nem a munkaadójánál végez ténylegesen munkát. Ebből következően az Flt. említett rendelkezése szerint munkaadó alatt a kölcsönbeadót kell érteni. A munkaadó létszámának megállapítása során a munkaadó által foglalkoztatott munkavállalókat kell figyelembe venni, viszont a munkaerő-kölcsönzéssel érintett munkavállaló foglalkoztatása nem a kölcsönbeadónál történik. Ugyanakkor a munkaerő-kölcsönzés Mt. szerinti fogalma alapján a kölcsönbevevő nem áll munkaviszonyban a kölcsönzött munkavállalóval, ezért – a munkaadó Flt. 58. § (5) bekezdés c) pontja szerinti fogalmára is figyelemmel – a kölcsönbevevő nem minősülhet az Flt. alkalmazásában munkaadónak.
Az előzőekből következően a rehabilitációs hozzájárulás szempontjából sem a kölcsönbeadó, sem a kölcsönbevevő létszámába nem kell beszámítani a kölcsönzött munkavállalókat.
A részmunkaidős foglalkoztatás keretében foglalkoztatott munkavállalókat hogyan kell figyelembe venni a rehabilitációs hozzájárulás fizetési kötelezettség szempontjából a statisztikai állományi létszám számítása során?
Az „Útmutató a munkaügyi statisztikák kitöltéséhez” című KSH Útmutató 1.2 pontjában foglalt foglalkoztatás, közte a havi 60 órát el nem érő foglalkoztatás nem része a statisztikai átlagos állományi létszám megfigyelésnek, így az a kötelezettség teljesítésébe se számít be.
A napi legalább 4 órás foglalkoztatásnak (ami munkanaponként ugyan teljes főt jelent) egyben a havi 60 órát (heti 15 órát) el kell érni ahhoz, hogy a létszámba és a foglalkoztatási kötelezettségbe a jogviszony beszámítson.
Meg kell különböztetni a 60 órát elérő teljes időszakra szóló munkaszerződést a hónapnál rövidebb, de a 6 napot elérő munkaszerződésektől. Az utóbbiak beszámítására az átlagos statisztikai állományi létszámba akkor van lehetőség, ha a rövidebb idejű szerződés napi munkaideje egész hónapra számítva eléri a 60 órát.
Sem a KSH által a munkaügyi statisztikai adatszolgáltatáshoz kiadott útmutató, sem pedig a jogszabályok nem tartalmaznak egyértelmű előírást arról, hogy a megváltozott munkaképességű munkavállaló részmunkaidőben történő foglalkoztatása esetén az átlagos statisztikai állományi létszámban, illetve a foglalkoztatási szint meghatározásakor teljes munkaidősre kell-e átszámolni, vagy a foglalkoztatás arányától függetlenül egész főnek számítanak? Ezért a munkáltatók az átlagos statisztikai állományi létszám számítása során választásuk szerint a minimum napi négy órában foglalkoztatott munkavállalókat egész főként is figyelembe vehetik, illetve teljes munkaidősre is átszámolhatják.
Azért ne feljetsd el, hogy az Életben vannak csodálatos dolgok is !

Kicsi

Avatar
thekla
Master of bookkeeping
Master of bookkeeping
Hozzászólások: 1859
Csatlakozott: 2008.09.26, 13:45
Tartózkodási hely: Budapest

Re: munkaügyi ellenőrzés, SOS

HozzászólásSzerző: thekla » 2010.12.03, 9:54

Sziasztok!

Most zárult le az augusztusi munkaügyi ellenőrzésem. Megbírságolták a céget 150,000 Ft-ra. A hibát az ügyvezető nem vitatja, de a bírság kiszabásánál magasabb összeget vettek figyelembe, mert állítólag 20 fő felett van a cég létszáma. A számításaim szerint az idei átlagos statisztikai létszám 18 fő, az ellenőr 32 főt hozott ki. Telefonon felhívtam, mert nem találtam jogszabályt, mi alapján számolják a létszámot. Azt válaszolta, hogy belső utasításuk van, és a létszámba be kell számítani a GYES-en lévő kismamákat, az alkalmi munkavállalókat is. A cégnél a vizsgált időszakban ( 2 hónap)volt 4 alkalmi munkavállaló egy alkalommal, összesen 2 órát. Próbamunkára lettek "felvéve", hogy a legjobbat felvegyék. Van valakinek valamilyen információja ezzel kapcsolatban, mert ezt nagyon igazságtalannak tartom! Évi 2 órát dolgozót is 1 főnek számolják?! Ez tényleg így van? A belső szabályzatot természetesen nem láthatom. Mielőtt fellebbeznénk, szeretném megtudni, járt-e már így valaki?

Üdv.

Tamás
Üdv.

Tamás

Avatar
Kenderice
Rendszeres tanácsadó
Rendszeres tanácsadó
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2010.04.23, 7:11
Tartózkodási hely: Budapest

Re: munkaügyi ellenőrzés, SOS

HozzászólásSzerző: Kenderice » 2010.11.22, 15:29

thekla írta:Gugu7!

Köszönöm a gyors választ. Mi a KET? Közigazgatási eljárások törvénye? Egyébként 5 nap van a fellebbezésre.


Üdv.

Tamás



Igen.

Biztos, hogy a "fellebbezésre" adtak 5 napot és nem azt tartalmazza a tájékoztatás, hogy az eljárás megindításától számított 5 munkanapon belül köteles kiértesíteni az ügyfelet?

2004. évi CXL. törvény
a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól

Az Országgyűlés abból a célból, hogy az állampolgárokat és a szervezeteket legszélesebb körben érintő közigazgatási hatósági eljárás

- erőteljesebben juttassa kifejezésre a közhatalom szolgáltató funkcióját azáltal, hogy jelentősen csökkenti az ügyfelekre háruló eljárási terheket, az elektronika és az informatika korszerű eszközeinek alkalmazásával az eljárások jelentős részében megnyitja az utat az ügyek gyors és egyszerű intézése előtt,

- megteremtse az összhangot az Európai Unió tagállamaként való működés követelményeivel, lehetővé tegye a hatósági ügyek intézése során a nemzetközi kooperáció kiszélesítését, a külföldi hatóságokkal való közvetlen együttműködést,
- az ügyfeleknek és az eljárás más résztvevőinek a hatóságokkal létrejövő kapcsolatát átlátható jogi szabályozás útján rendezze,

- a demokratikus jogállamtól elvárható módon és mértékben juttassa érvényre az ügyfelek jogait, a kötelességek teljesítése pedig túlnyomórészt önkéntes jogkövetés útján történjék,

- az általános szabályok elsődlegességének érvényesítésével garanciális keretbe foglalja a különös eljárási szabályokat,
a következő törvényt alkotja:..............


Az eljárás megindítása
29. § (1) A hatósági eljárás az ügyfél kérelmére vagy hivatalból indul meg.

(3) Ha törvény vagy kormányrendelet eltérően nem rendelkezik, az eljárás megindításáról
a) a hivatalból indult eljárásban az ismert ügyfelet az első eljárási cselekmény elvégzésétől,
b) a kérelemre indult eljárásban - az eljárás megindítására irányuló kérelmet benyújtó ügyfelet kivéve - az ismert ügyfelet a kérelem beérkezésétől
számított öt munkanapon belül értesíteni kell.

33. § (1) A határozatot........az (5) bekezdésben meghatározott időponttól számított huszonkét munkanapon belül kell meghozni és gondoskodni a döntés közléséről. Ennél rövidebb határidőt bármely jogszabály, hosszabbat pedig törvény vagy kormányrendelet állapíthat meg. Ha e törvény valamely eljárási cselekmény teljesítésének határidejéről nem rendelkezik, a hatóság haladéktalanul, de legkésőbb öt munkanapon belül gondoskodik arról, hogy az eljárási cselekményt teljesítse.

(3) Az ügyintézési határidőbe nem számít be:..........
"Kenderice Ákos is volt gyerek..."

Avatar
thekla
Master of bookkeeping
Master of bookkeeping
Hozzászólások: 1859
Csatlakozott: 2008.09.26, 13:45
Tartózkodási hely: Budapest

Re: munkaügyi ellenőrzés, SOS

HozzászólásSzerző: thekla » 2010.11.22, 13:06

Gugu7!

Köszönöm a gyors választ. Mi a KET? Közigazgatási eljárások törvénye? Egyébként 5 nap van a fellebbezésre.


Üdv.

Tamás
Üdv.

Tamás

Avatar
gugu7
Master of bookkeeping
Master of bookkeeping
Hozzászólások: 9579
Csatlakozott: 2005.08.15, 23:00
Tartózkodási hely: Pest megye

Re: munkaügyi ellenőrzés, SOS

HozzászólásSzerző: gugu7 » 2010.11.22, 12:34

Szia Tamás!
Tanulmányozd át a KET szabályait, mert a közigazgatási eljárásra az vonatkozik.
Keresd meg az általad levélnek nevezett iratban az észrevétel tétel lehetőségét, mert elvileg ha ez egy vizsgálatról készült irat, kellene benne erre vonatkozó határidőnek lenni. Ebben a határidőben lehet vitatkozni arról, hogy közölte a munkáltató a munkaidő keretet.
Bírság, vagy irgum burgum csak az eljárás végén van!
Üdv: Klári

Ha javulni látod a dolgokat, akkor valami fölött elsiklottál.

Avatar
thekla
Master of bookkeeping
Master of bookkeeping
Hozzászólások: 1859
Csatlakozott: 2008.09.26, 13:45
Tartózkodási hely: Budapest

Re: munkaügyi ellenőrzés, SOS

HozzászólásSzerző: thekla » 2010.11.22, 12:17

Tudja valaki, hogy mit jelent, ha a munkaügyi ellenőrzésnél a végén úgy zárják le az ellenőrzést, hogy közigazgatási eljárást indítanak? A levélben elmarasztalták az ügyfelem, mert a dolgozóknak nem adott a kéthavi munkaidőkeretről írásbeli tájékoztatót! A kéthavi óraszámot írásban megkapták a dolgozók, aláírva az ellenőrnek oda is lett adva. Ez nem elég? Na mindegy! Az a problémám,hogy nem tudtam az ügyfélnek megmondani, mit is jelent a közigazgatási eljárás indítása! Gondolom bírság lesz! Utoljára 1998-ban vagy 1999-ben volt ügyfelemnek bírság! Kiestem a gyakorlatból!

Üdv

Tamás
Üdv.

Tamás

Avatar
gugu7
Master of bookkeeping
Master of bookkeeping
Hozzászólások: 9579
Csatlakozott: 2005.08.15, 23:00
Tartózkodási hely: Pest megye

Re: munkaügyi ellenőrzés, SOS

HozzászólásSzerző: gugu7 » 2010.10.22, 15:47

Szívemből szótál Kata!
Üdv: Klári

Ha javulni látod a dolgokat, akkor valami fölött elsiklottál.

Avatar
S.Kata
Master of bookkeeping
Master of bookkeeping
Hozzászólások: 981
Csatlakozott: 2006.02.27, 0:00

Re: munkaügyi ellenőrzés, SOS

HozzászólásSzerző: S.Kata » 2010.10.22, 14:04

Klári neked gratulálunk!!

A fentiek elgondolása jó, csak nem ezeket a hazai kicsiket kellene szemmel tartani már, hanem a nagy multikat, ahol a melósnak azt mondják délután 4-kor mikor letelt a műszak, hogy na még 8 órát kellene ráhúzni. A hőbörgésre az a válasz, hogy aki nem marad az mehet felvenni a kilépő papírokat, azonnal újabb 40 embert tudunk a szalag mellé állítani, akár azonnal.
Persze mondanom sem kell, hogy mindenféle pótlék és túlóra díj nélkül.
De szerencsére ezeket nem mi könyveljük.

Nem bánnám, ha ezeket is ellenőriznék, csak azért, hogy a munkavállalók érdekei kevésbé sérüljenek.

Avatar
gugu7
Master of bookkeeping
Master of bookkeeping
Hozzászólások: 9579
Csatlakozott: 2005.08.15, 23:00
Tartózkodási hely: Pest megye

Re: munkaügyi ellenőrzés, SOS

HozzászólásSzerző: gugu7 » 2010.10.22, 13:31

Ne irgigykedjetek!
Túl vagyok két (férj, feleség) vagyonosodásin, jó pár nyugta-buktán, három munkaügyin, számtalan betekintésen és most is folyik egy kétéves járulék.
Mivel tapasztalt rókák vagytok, a tanulópénz összegét meg tudjátok becsülni.
Nem büszkélkedni akartam, csak jeleztem az országos kampány szakmai irányultságát, mert az iccakai látogatók elmondták, hogy most a pékségeket járják. A hírek szerint itt középen, sok pici üzemet már bezártak. Mondjátok el azoknak akiket illett, nem nappal jön a kommandó(ma öten voltak) hanem amikor dolgozik a mühely 10-6-ig.
Üdv: Klári

Ha javulni látod a dolgokat, akkor valami fölött elsiklottál.

Avatar
polika
Master of bookkeeping
Master of bookkeeping
Hozzászólások: 2768
Csatlakozott: 2008.02.20, 18:35
Tartózkodási hely: Pápa

Re: munkaügyi ellenőrzés, SOS

HozzászólásSzerző: polika » 2010.10.22, 12:36

Sajnos Klári cégeinél nem tudják az ellenőrök segítő szándékú gyakori ellenőzésüknek tanújelét adni, ahogy nyáron megígérték a tévében. Lehet azért mennek ilyen sűrűn :sae:
Gratulálok.
Hadd dicsekedjek én is az ügyfeleimmel: egyiknél nemrég volt VPOP-s szatyros ellenőrzés, 0-ás lett. Saját készítésü reklám szórólapot is néztek volna, ha lett volna. Na jó, szatyor sem volt.
Ha a puszik esõcseppek, egy tengert küldök, Ha az ölelés falevél, egy erdõt küldök Nektek.


Vissza: “Munkaügy, bérszámfejtés, TB”

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég